Myynti ja uusasiakashankinta

Perinteinen uusasiakashankinta on ollut jo vuosia murroksessa. Olemme luoneet oman, pitkäjänteisen toimivan tapamme auttaa asiakasyrityksiämme hankkimaan uusia asiakkuuksia. Emme ole vain joku ulkopuolinen taho, jolta tulee säännöllisesti bookkeja, vaan integroimme itsemme osaksi asiakkaidemme markkinointi- ja myyntitiimejä. Tämä vaatii myös asiakasyritykseltä uudenlaista suhtautumista vanhan totutun sijaan.

Yksi toimintamalleistamme

Yhteistyö asiakasyrityksemme kanssa perustuu liidien hankintaan, mutta tuodaksemme lisäarvoa ja erottautuaksemme muista, meillä on kuitenkin oma tapamme toimia. Me olemme osa asiakasyrityksemme markkinointi- ja myyntitiimiä, ja meidän tehtävämme on toimia myyntiketjun inhimillisenä osana näiden kahden tiimin välissä. Olemme asiakasyrityksemme kanssa yhteydessä päivittäin, mikä vahvistaa yhteistyötämme ja mahdollistaa muutosten teon nopeallakin aikataululla.

Asiakasyritys etsii ja tunnistaa prospekteja digitaalisen markkinoinnin keinoilla, jonka jälkeen välittää prospektit meille jatkojalostukseen. Meidän tehtävämme on ensin kontaktoida asiakas puhelimitse ja auttaa potentiaalista asiakasta tunnistamalla tarpeensa ja ostohalukkuutensa ajankohtaisuus. Potentiaaliset asiakkaat - liidit - välitetään takaisin asiakasyrityksen myyntitiimin haltuun. Asiakkaiden ostohalukkuuden ajankohta vaihtelee paljon ja todellinen päätöksenteon aikaikkuna voi olla hyvinkin lyhyt, jonka jälkeen se voi sulkeutua vuosiksi. Siksi meistä on tärkeää kontaktoida potentiaalisia asiakkaita säännöllisesti tavoittaaksemme heidät silloin, kun ostohalukkuus ja mielenkiinto ovat heille ajankohtaisia. Meidän filosofiamme mukaan asiakas, joka ei ole nyt tai seuraavan puolen vuoden sisällä valmis ostamaan, ei ole menetetty asiakas.

Sami Martikainen
0400 586 454

Jos haluat saada uutta otetta uusasiakashankintaasi, kysy Samilta ideoita siitä, soveltuisiko oma myyntiorganisaatiosi ottamaan harppauksen eteenpäin.

"Get Up on tehnyt Visma Softwaren kanssa menestyksekästä yhteistyötä keväästä 2016 alkaen. Yhteistyön tuloksena Visma Softwaren näkemys kohderyhmiensä tarpeista ja markkinatilanteesta on parantunut ja tapaamiset potentiaalisten asiakkaiden kanssa kasvaneet merkittävästi."

Milla Ikonen, markkinointijohtaja, Visma Software Oy